
Vind hier het antwoord op onze meest gestelde vragen




Fitness,
boutique & bar


Ja, natuurlijk wel.
Van nature uit zijn wij een fitness die mikt op het creëren van een zachte omgeving in plaats van een harde performance based omgeving. We willen een veilige plek creëren waar iedereen met plezier komt sporten.
Wij zijn een inclusieve gym en geloven ook echt dat heel wat mannen zich in ons concept kunnen vinden. Als jij jou als man aangetrokken voelt tot ons concept en onze missie en visie, dan verwelkomen wij jou met heel veel plezier in Re.Charge.
Neen, natuurlijk niet. Iedereen is welkom om in onze bar een heerlijke koffie, lekkere juice of klein gebakje te komen eten. We schenken je met veel plezier een glimlach en een leuke babbel.
Je kan trouwens ook terecht in onze koffiebar om even remote te werken, wij hebben genoeg stopcontacten voorzien en hebben goede wifi.
Neen, op dit moment niet. Wij aanvaarden enkel betaling via Bancontact of Payconiq in de zaak. Dit geldt zowel voor de aankoop van abonnementen, als aankopen in onze shop of in onze bar.
Hier kan je kiezen. Ofwel maak je gebruik van de gratis parking in de Sluisstraat in Antwerpen, das een kleine 5 minuutjes wandelen tot bij ons. Ofwel maak je gebruik van de betalende parking voor onze deur.
Ja, dit kan zeker. Hiervoor gelden wel verschillende redenen:
- Ben je geblesseerd of kan je door medische redenen de komende periode niet sporten, dan kunnen wij jouw abonnement steeds pauzeren. Wil je hiervan gebruik maken, dan zul je ons wel een medisch attest van jouw dokter dienen te bezorgen, waarop de periode staat dat je niet kan sporten.
- Ben je zwanger? Dan kunnen wij jouw abonnement ook tijdelijk pauzeren voor de resterende zwangerschap en drie maanden postpartum.
- Als je voor een langere periode op vakantie gaat, dan kunnen wij jouw abonnement éénmalig voor 1 maand pauzeren.
In het geval van een jaarabonnement of maandabonnement schuift de einddatum van jouw abonnement gewoon mee op volgens de duurtijd van jouw pauze. Indien het gaat om een beurtenkaart, dan zal de geldigheidsdatum aangepast worden.
Ja, ons systeem is zo ingericht dat elk abonnement automatisch verlengd wordt. Of het nu gaat om een maand of jaarabonnement dat maakt niets uit. Het is jouw verantwoordelijkheid als klant om jouw abonnement tijdig op te zeggen als je dat wenst. Dit kan je doen in jouw Virtuagym portaal of door ons ten laatste 5 dagen voor het einde van je contract op de hoogte te stellen.
Ja, dat kan.
Voor de jaarabonnementen kan je enkel en alleen upgraden naar een groter abonnement. Indien je eerst een groepslessen abonnement had met 1 groepsles in de week, kan je dus zeker overschakelen naar een onbeperkt abonnement of zelfs een abonnement met free gym of personal training.
Voor de maandabonnementen kan je na het aflopen van jouw huidige maand, natuurlijk altijd switchen naar een ander abonnement.
Als je twijfelt, dan plan je beter even een koffie & kennismaking met ons in. Op deze manier kunnen wij onze werking even aan je uitleggen en kunnen we achterhalen waar jij misschien wel het meest nood aan hebt.
Deze koffie & kennismaking is trouwels volledig vrijblijvend en helemaal gratis, inclusief lekkere koffie. Win-win!


Groepslessen


Wanneer de groepsles die je eigenlijk wou boeken volledig volzet is, dan kun je jezelf altijd op de wachtlijst zetten. Soms cancelt er ‘s morgens iemand zijn/haar inschrijving en dan kun jij eventueel hun plekje innemen.
Normaal gezien zal je dan normaal gezien een notificatie ontvangen in je Re.Charge app om je in te schrijven.
Natuurlijk. Of je nu voor een groepslessen abonnement kiest met 1 les per week of de onbeperkte formule, je kan steeds beslissen in welke les je die week of dag het meest zin hebt.
Wanneer we merken dat de groepslessen te vol zitten, kunnen wij twee dingen doen.
Ofwel gaan wij ons aanbod aan groepslessen uitbreiden en ervoor zorgen dat er meer groepslessen voor jou beschikbaar zijn.
Als dit niet mogelijk is, zullen wij een ledenstop invoeren.
Niet zo heel veel. Wij verwachten van jou dat je een handdoekje meeneemt & wat om te drinken.
Schoeisel moeten steeds proper zijn. Dit wil zeggen dat je niet sport met schoenen waar je net mee in het gras en de modder bent gaan lopen.
Of course you can! Momenteel zijn onze douches nog volop in opbouw maar van zodra onze aannemer de laatste hand legt, kun je altijd gebruik maken van onze mooie kleedkamers en heerlijke douches. Wij voorzien trouwens shower gel in elk van onze douches dus enige wat je nodig hebt is een handdoek. Gemakkelijk toch?
Ja dat lukt. Als je meer dan 12 uur voor je groepsles jouw reservering annuleert, dan gebeurt dit kosteloos. Indien later dan zal voor de reservering een credit afgetrokken worden van jouw abonnement of beurtenkaart.
Voor de onbeperkte abonnementen vragen we zo weinig mogelijk te cancellen na deze 12 uur. Wanneer het duidelijk wordt dat je vaker annuleert en hierdoor andere klanten geen plekje kunnen reserveren, dan kunnen wij jou hierop aanspreken en eventueel een extra boete opleggen.
Dat kan er zeker nog aankomen. Wij zijn momenteel nog steeds druk bezig om het aanbod continu uit te breiden. Hiervoor checken wij regelmatig bij onze klanten waar ze precies nodd aan hebben.


Personal training


Als je bij ons wil starten met personal training dan raden we jou aan om een assessment bij ons in te boeken. Tijdens deze assessment overlopen we enkele vragen: niet alleen over je fysieke maar ook over jouw mentale gezondheid & doen we een enkele kleine fysieke testen.
Op deze manier krijgt jouw personal trainer een duidelijk beeld van waar jij als persoon nood aan hebt maar ook wat je graag doet. Hierna kunnen we starten met de PT sessie’s.
Of course you can! Momenteel zijn onze douches nog volop in opbouw maar van zodra onze aannemer de laatste hand legt, kun je altijd gebruik maken van onze mooie kleedkamers en heerlijke douches. Wij voorzien trouwens shower gel in elk van onze douches dus enige wat je nodig hebt is een handdoek. Gemakkelijk toch?
Ja dat lukt. Natuurlijk is het hier belangrijk dat je dit communiceert & afspreekt met je personal trainer.
Als je meer dan 12 uur voor je per jouw reservering annuleert, dan gebeurt dit normaal gezien kosteloos. Indien later dan zal voor de reservering een credit afgetrokken worden van jouw abonnement of beurtenkaart.
Wanneer het duidelijk wordt dat je vaker annuleert, dan kunnen wij jou hierop aanspreken en eventueel een extra boete opleggen.


Free gym


In principe zou je altijd moeten kunnen komen fitnessen tijdens onze openingsuren maar we vragen wel dat je jouw slot op voorhand inboekt. Op deze manier hebben wij een beter zicht op hoeveel mensen we telkens kunnen verwachten & kunnen we ervoor zorgen dat onze gym nooit overbevolkt is.
Ja dat lukt. Je kan je gym reservering altijd annuleren, Het is wel zo dat we jou vragen zo weinig mogelijk hiervan gebruik te maken, toch zeker als je ziet dat de vrije slots schaars zijn.


Voedingsbegeleiding


Ja natuurlijk. Voor onze voedingsbegeleiding kun je kiezen voor twee opties. Ofwel kies je voor een intuïtief eten traject van 10 sessies ofwel koop je telkens een losse sessie aan bij je diëtiste. Logischerwijze ligt de prijs per sessie in het traject een stukje lager.


Shop


Neen, wij houden de hele zaak cashless: wat wil zeggen dat je de producten uit onze shop enkel en alleen via Bancontact of via Payconiq kan betalen.
Net, zowel in onze fysieke shop als in onze online webshop heb je 14 dagen retourrecht. Dit geldt enkel en alleen voor ongebruikte producten. Wil je gebruik maken van dit retourrecht, stuur ons dan even een mailtje (info@recharge.be) met je bestelbon of breng ons een bezoekje in onze fysieke shop.


Workshops


Heel binnenkort. Ergens in april zou onze eerste workshop online moeten komen, dus hou onze website zeker in de gaten! Tipje van de sluier? Wel, heeft heeft iets te maken met schoonheidsproductjes.

